torsdag den 13. oktober 2011

Twiliiiiight! xD

Okay, det virker lidt meningsløst at anmelde den her, for hvem ved ikke hvad Twilight er? Min bedstemor på plejehjemmet, og folk der har boet månen de sidste par år. For lige meget hvor meget man interesserer sig for den slags, så ved man bare hvad Twilight er! Men har enten set filmen, eller læst bogen, eller hørt om bogen fra venner, nettet, medierne - ja, det var endda adskillige gange i tv-avisen!
Alle kender historien om menneskepigen der forelskede sig i en vampyr, som blev så populær at den gav Harry Potter kamp til stregen. Mange folk er eller var totalt besatte af den (like me) og ligeså mange hader den - faktisk ubegrundet, eftersom alle dem jeg kender der hader den har aldrig læst bogen! TwT' Tsk, alle de fordomme.
Så her er en besked til alle jer med fordomme, klichéer, eller dårlige undskyldninger: Der er sgu en grund til at historien er så berømt! Det er fordi den er så fucking, enormt epic - siden Harry Potter og Ringenes Herre! Så tag jer sammen og læs den, for den er virkelig det værd! Udråbstegn! :D

Altså, jeg kan fortælle at jeg faktisk for første gang lånte bogen sådan ca. halvandet til to år før den begyndte at blive filmatiseret og for alvor blev berømt i hele verden. Det var helt tilfældigt at jeg fandt den på biblioteket, og tog den med hjem. Jeg sværger, jeg læste den på knap en dag! Den bog var så fantastisk at jeg var klistret fast til den non-stop. Efter jeg var færdig kiggede jeg om der var en bind, hvilket der så ikke var. Så det der halvandet år senere (eller noget i den stil) så jeg pludselig en musikvideo på boogie-listen (DR1) af Paramore med sangen 'Decode'.
I videoen er der klip fra filmen (og jeg anede jo ikke at der var en film) så jeg fik et sygt deja vu - "WTF?! Det der har jeg sgu da læst engang?". Jeg flippede selvfølgelig helt ud da jeg fandt ud af at der blev lavet en film til bogen, og der kom flere bøger i serien. Også blev jeg en syg Twi-hard der tapetserede sit værelse med plakater, købte og læste serien, like, 7 gange, og bare ikke snakkede om andet, hehe. :D
Twilight-Sagaen ændrede også fuldstændig min smag for bøger! Jeg blev mere kræsen, og sammenlignede virkelig ALLE bøger med den, fordi jeg havde svært ved at tro at jeg nogensinde skulle læse noget bedre.
Nå, men jeg kom over min fase da jeg var 14, (tror jeg? Jeg er ikke god til at huske den slags?) men jeg synes altså stadigvæk fortællingen er super fed. Jeg hviner stadigvæk en smule (indvendigt :D) når en ny trailer kommer, og jeg skal da 100% se Breaking Dawn del 1. til præmiere, hæhæ. Og Peter Facinelli (ham der spiller dr. Carlisle Cullen, Edwards far i filmen) er altså ret mums. <3 :I

Det eneste der ikke begejstrer mig så meget ved Twilight, er det der med at vampyrerne skinner i sollyset - som er kindda gay *.* - og at de er hårde som marmor. Rigtige vampyrer render altså kun rundt om natten, og de dør hvis man stikker et træpind i hjertet på dem! Like old school! Intet kan ændre på det. :P
 (Billede fra min Twi-hard fase. x'D)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar