lørdag den 12. januar 2013

Ski!

Jeg glæder mig til uge 6, for der skal jeg endelig stå på ski igen! :D
Sidste gang jeg stod på ski, var i 9 klasse i Østrig, og det var freaking fantastisk. Jeg havde ellers gået og frygtet op til turen at jeg ville falde og brække knogler, eller at jeg ville rutsje ned af en piste og falde i en eller anden kløft hvor man aldrig ville kunne finde mig mere. Og at jeg var dårlig til at stå på ski.

Lol... efter allerede to dage kunne stå ubesværet ned af den blå piste. Jeg kom dog  aldrig længere, for det var en stor skiresort, og der var så mange at vælge imellem, at jeg ikke drømte om at prøve kræfter med den røde - vi var der også kun en uge. Også er jeg vidst også den type der kun vover mig ud hvis jeg bliver overtalt godt og grundigt.
Os nybegyndere blev oplært af en af vores lærer som var en garvet skiløber, og han var god til at lære fra sig og være tålmodig, selvom vi ofte opførte os som bambi på glatis. Vi havde utrolig mange sjove episoder, specielt med en af mine venner, som det virkelig gik galt for et par gange. Han kom ikke til skade (måske kun et par sår på værdigheden), og vi fik alle et billigt grin. Så var der også en del pinlige episoder med skilifterne. Jeg vil dog nøjes med at sige at man skal holde fokus på at stå rigtig på skiene når man kører med en tallerkenlift, i stedet for at dagdrømme og betragte bjerglandskabet.
Også er skiløb da bare den sjoveste sport nogensinde! Specielt når du sammen med vennerne flyver ned af en piste uden at bremse, for at slå sin rekord.
Mig og min ven, som var så 'god' til at stå på ski. ;)

Den her gang skal jeg med min mor, og nogle fra den skole hvor min far arbejder, til Gautefall i Norge. Min mor har givet mig den her skitur i fødselsdags gave - jeg fylder 18 på skituren - og det er det bedste jeg kunne ønske mig. Pisterne ser således ud:

Der er ret mange grønne ('nemme') pister, fordi skiresorten har hovedsagelig fokus på børnefamilier. Og der er desværre kun to blå. Men jeg har besluttet mig for at prøve kræfter med den røde piste, når jeg føler mig 100% sikker på den blå, og at lære og bremse slalom, i stedet for at krydse skiene som en eller anden genert ælling. Men før jeg bliver alt for ambitiøs, skal jeg lige genopfriske det hele. ;)
Jeg glæder mig allerede! Der kun tre uger til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar