tirsdag den 12. marts 2013

Projekt forskerspirer







Jeg er blevet optaget i projekt forskerspirer! (link)
Det er et projekt der giver 2.g'er fra alle Danmarks gymnasier mulighed for at skrive om et emne der bliver forsket i et eller andet sted i DK.
Jeg vil skrive i emnet antibiotika resistente bakterier med fokus på alternative behandlingsmetoder. Jeg sendte en beskrivelse af mit projekt ind, og den blev godkendt! Jeg er virkelig glad for det, for dette projekt åbner mange muligheder for mig, bl. a.:

- Jeg kan fordybe mig i et emne jeg interesserer mig for
- Lærer at skrive opgave
- Finde ud af om forskning inden for medicin er noget jeg vil efter gymnasiet
- Generelt, inspiration til hvad jeg vil efter gymnasiet
- Kan bruge det jeg skriver om i min SRP i 3.g - så er det halve arbejde jo allerede gjort!
- Får lov til at besøge både København og Aarhus universitet, se deres fakulteter og snakke med professorer og studerende
- Får lov til at følge med i en forskers arbejde
- Møder en masse nye, søde mennesker

Og meget andet...
For at slet ikke at snakke om at der er 4 kategorier: naturvidenskabelig, samfundsfaglig, humaniora og sundhedsvidenskabelig. Og i hver kategori er der en vinder der får 20.000 kr. ;)
Som afslutning på projektet skal man nemlig aflevere en synopse på ca. 6 sider om dit emne, og den bedste i hver kategori bliver udvalgt.
Jeg har allerede kontaktet en forsker som vil hjælpe mig - selvom man først skal gøre det i maj.

Det næste punkt på programmet er, at jeg skal til København med de andre deltagere 12-13. april. Jeg tror det bliver rigtig sjovt, for der er 4-5 andre fra min klasse der skal med. Vi er ca. 40 mand fra hele gymnasiet der har tilmeldt os, og kun 7-8 blev accepteret! Så da jeg fik en e-mail hvor der stod:

"Kære ansøger. 
Du er hermed optaget i Forskerspireprojektet."



...var min reaktion:
også...



 ...også den her reaktion...



...okay, den sidste er overdrevet, men det var sørme tæt på.
Og der er kun ca. 78 2.g'er i hele Danmark der skal være med i projektet! Det er ret få, og derfor ret vildt at jeg kom med.

Nå, men glæder mig, for mine veninder skal med, og det bliver skide hyggeligt at være sammen med dem i København. Det bliver måske til noget bytur om aftenen. :-)

Anyway, jeg glæder mig helt vildt til hele projektet. Synopsen skal afleveres i oktober, og der er mange deltagere der falder fra i løbet af året. Så jeg håber at jeg formår at holde fokus. d:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar