søndag den 11. august 2013

Bartimæus trilogien

Hej, det er vidst længe siden jeg har skrevet noget om en bog! Men jeg læser knap så meget som jeg gjorde før, og de bøger jeg finder, er sjældent noget at skrive hjem om.
Jeg vil dog gerne sætte den her anmeldelsen ind, som jeg skrev om en bog på goodreads:

The Amulet of Samarkand (Bartimaeus, #1)When I started reading fantasy books, I read the really good ones, like Harry Potter and Eragon. At that time, fantasy was my favourite genre, because the books were so original and well written.
Later, I gradually lost interest in the genre, because the books I found really was nothing to write home about: they had all the same topics, predictable storyline and boring characters.
So I started looking into other genres, to find interesting books.

And then I read this one.

It reminded me so much of that time, when fantasy books were great, original and super exciting. (Experiencing happiness from my early teenager-years over again!) This book contains everything a good fantasy book should, and I really love Bartimaeus as a character.
Very well written, Jonathan Stroud!


Så ja, bogen hedder 'Amuletten fra Samarkand' på dansk, og er det første bind i Jonathan Strouds trilogi om troldmandslærlingen Nathan der i en meget ung alder påkalder djinnien Bartimæus. Bartimæus skal hjælpe ham med at hævne sig på troldmanden Simon Lovelace, der gjorde Nathan uret i fortiden. Imidlertid går intet efter planen, og snart mister Nathan kontrol over begivenhedernes gang...
Du kan læse mere om bogen her på goodreads.

Jeg gav bogen fem stjerner, og jeg anbefaler den til alle der har smag for en god fantasy-fortælling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar