torsdag den 22. august 2013

The Book Thief and others

OMG, jeg har det som alle mine yndlingsbøger og serier bliver filmatiseret - hvilket nok også er sagen.
I weekenden eller næste uge skal jeg ind og se Mortal Instruments:


Ud fra traileren ser filmen dødlækker ud, og jeg glæder mig til at se hvordan den overnaturlige verden er blevet fortolket af filmproducenterne. Desuden synes jeg at castingen er rigtig god - dog med Jamie (Jace) som en tårn i øjet. Han ligner altså bare overhovedet ikke Jace... Og ja, jeg ved godt at det er svært at finde en skuespiller som passer ind i alle fans forestillinger af den lækre skyggejæger fra bogen. Men helt ærligt, de kunne have valgt en der lignede en pige bare lidt mindre!

Nå ja, også er der jeg som sagt Vampire Academy, som jeg har skrevet om her, og smidt en trailer ind i samme indlæg. Det er helt klart den jeg fangirler mest over! Det er næsten som at være 14 år igen, og tapetsere sin væg med Edward Cullen. Bortset fra at Dimitri er 1000 gange mere læks!

I dag opdagede jeg ved et tilfælde, et en anden af mine yndlingsbøger bliver filmatiseret, nemlig The Book Thief.

I kan se traileren her.

Ord kan simpelthen ikke beskrive denne fantastiske bog. Den rummer så mange forskellige menneskelige kvaliteter og følelser - og den praler ikke med det.
Jeg synes dog at traileren er lidt underlig, og virker egentlig også lidt kedelig. Også deres accent! Det er jo klart at de har en accent når de er tyskere, men så synes jeg næsten at de skulle være blevet filmatiseret på tysk i stedet, for det andet lyder lidt sært. Også har jeg svært ved at forestille mig, hvordan de kan visualisere alle disse ting der står mellem linjerne i bogen. Men jeg skal se den alligevel!

Så... jeg kommer til at bruge mange penge på biffen i dette år og det kommende. :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar