lørdag den 10. november 2012

Pretty Little Liars & stuff

Har bare så travlt for tiden. For bare en måned siden gik jeg rundt og sagde: "Hah! Hvem siger 2.g er hårdt? En dag med fire moduler EN gang hver ANDEN uge, og 2 moduler hver anden fredag! Fritid og tid til at have et liv. Looove it!"
Nu sidder jeg med opgaver oppe til halsen og nederen weekender der ikke er bedre end hverdage... Hvilket også er grunden til min inaktivitet på denne blog.
Suk. Men det er ret vildt at der kun er lidt over 1 1/2 år tilbage af min gymnasietid. Til februar tager jeg kørekort, og om 1 1/2 skal jeg beslutte hvad jeg vil og hvilket universitet jeg skal gå på. Jeg skal flytte hjemmefra. Wow.
Okay, for at være ærlig magter jeg ikke at tænke over det. Jeg tager en dag ad gangen, og løser problemerne når de dukker op.

Nå, men grunden til at jeg egentlig startede på dette indlæg, var at jeg ville fortælle om min nye yndlingsserie: Pretty Little Liars!
Det startede med at jeg læste 'Lying Game' af Sara Shepard, og fandt ud af hvilke bøger hun ellers havde skrevet, og endte så foran skærmen med det første afsnit.
For at være helt ærligt, syntes jeg det var vildt ringe filmatiseret i starten. Kameraet synsvinkler var underlige, baggrundsmusikken var for høj, og skuespillerne lød som om de rablede deres replikker udenad. Men et eller andet kunne jeg vel lige, for jeg forsatte med at se den, og nu er jeg ved slutningen af sæson 2. Jeg tror det er den der blanding af chick-flick, kærlighed og drama, og noget ægte djævelsk bitch-ondskab, der ofte får en ret seriøs twist. For det er ikke bare pige-drama... det bliver en seriøs krimi med mord, svig, løgne og psykopatiske ideer.

Den handler om 5 veninder, hvoraf den ene af dem, Alison pludselig forsvinder på mystisk vis under en af deres pigeaftener. Hun var deres 'anfører', og de andre piger går efter hendes forsvinden langsomt fra hinanden, indtil et år senere, hvor de alle fire pludselig får en fælles forfølger. De modtager ubehagelige SMS'er fra en der kalder sig 'A', og personen gør klart for dem at han/hun kender deres hemmeligheder, og vil bruge dem i mod dem, hvis de ikke gør som han/hun siger. Pigerne undrer sig, for Alison var den eneste der kendte til deres hemmeligheder, og da politiet pludselig finder hendes krop, bliver det klart for dem at det ikke er hende der udsætter dem for den grusomme joke. De finder sammen igen for at opklare Alisons mord, og ikke mindst hvem den mystiske A er. Men ingen kan vide sig sikker når A kender alle deres hemmeligheder der bestemt ikke er uskyldige, og de får rodet op i fortiden, for to kan kun holde på en hemmelighed når en af dem er død...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar