onsdag den 5. september 2012

Lying Game - Sara Shepard



Fra saxo.com: Hovedpersonen Emma opdager, en aften hun sidder ved computeren, at hun har en ukendt tvillingesøster ved navn Sutton. Emma vil gerne møde søsteren og det indvilliger Sutton i. Men hvad Emma ikke ved er, at Sutton er død. Det resulterer i, at Emma overtager Suttons identitet og hele hendes omgangskreds begynder at tro, at hun er Sutton. Kun Suttons morder ved, at Emma lyver.

Jeg havde masser af bøger derhjemme som ventede på at blive læst, så den eneste grund til at jeg tog den her bog ned fra hylden, var fordi jeg skulle vente en halv time i biblioteket før mine forældre kom og hentede mig efter arbejde også ville jeg sidde og læse imens. Jeg syntes godt nok at bogen så lidt useriøs og stereotyp-agtig på coveret, men beskrivelsen bagved lød egentlig O.K. spændende. Da jeg så endelig blev hentet, var jeg i gang med kapitel 3, og besluttede mig for at låne den, for jeg blev faktisk grebet lidt af handlingen.
Derefter læste jeg den relativt hurtigt færdigt, for jeg syntes den var forbavsende god. Jeg har aldrig læst noget lignende, og handlingen er godt stykket sammen. Så snart man har mistanke til en morder, bliver den blæst væk, og handlingen overrasker dig hele tiden på ny med mulige motiver. Den første bog ender så underligt, at man egentlig ikke ved hvor man står, eller hvilke personer kan være skyldige, og måske ikke alligevel.

Det er også interessant at læse om hvordan Emma glider ind i rollen som Sutton, og faktisk begynder at overtage hendes personlighed til en vis grad. Suttons ånd hænger også hele tiden på Emma, og man får ofte nogle klip af flashbacks fra hendes minder at vide. Historien bliver også fortalt fra Suttons  synspunkt.
Man får desuden et rigtig godt indblik i Emmas forrige liv som det  konstant forsømte plejebarn, og hvordan denne virkelighed brat støder sammen med Suttons liv som Emma pludselig skal overtage.

Kort sagt er der mange spændende aspekter af bogen man kan snakke om, men grunden til at jeg gav den 4-4,5 stjerner på Goodreads, er at da jeg blev færdig med bogen, syntes jeg at der mangler lidt. Jeg kan ikke helt sætte finger på hvad det er, men et eller andet der gør at det bare sige BAM! Det er en fantastisk bog!

Så, altså 4-4,5 stjerner til denne her:
4 of 5 stars false

Og jeg fortsætter med serien. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar