fredag den 28. december 2012

Tim Walker

Så har jeg besluttet mig for at vie et indlæg til min yndlings fotograf, nemlig Tim Walker.

Tim Walker er en britisk freelance fotograf, der b.la. har fotograferet for Vogue og andre store tidsskrifter. Grunden til at han er min yndlings, er måske først og fremmest fordi jeg først og fremmest nok snarere er kender i kunstens verden blandt malere, og interesserer mig ikke så meget for fotografi. Men Tim Walker er virkelig autentisk. Han tager de mest fantasifulde billeder, med opstillinger som jeg ikke begriber at nogen har fantasi til at opfinde. Hvert billede er unikt, og fortæller sin egen historie.

Jeg vil så lige sige, at i moderne kunst i dag gælder det om at kunne forklare sit billede bedst. Den kunstner der kan forklare hvordan man skal fortolke hans billede, så folk forstår det, er den der rangerer højest. Det er efter min mening at ødelægge kunstværkets effekt. Et kunstværk skal blot have en enkelt henvisende titel, også må fortolkningen ligge i betragterens fantasi. Det er hele fornøjelse ved at nyde god kunst - at kunne relatere den til sine egne forestillinger og følelser.

Nå, men nu er jeg vidst kommet for langt ud. I stedet vil jeg nu præsentere nogle af mine yndlingsværker af Tim Walker:

Det her er en reklame for parfumen Dior chérie. Fantastisk detalje, at skrive navnet med silkebånd.
Det her er nok et af favoritterne. :-)



Jeg elsker lyset i det her billede.



Det her er også et yndlings, fordi det vækker gode minder. Jeg har i folkeskolen adskillige gange overnattet med klassen i et bibliotek, hvor bibliotekarerne læste højt for os. Nu hvor jeg tænker over det, var det egentlig ret fedt.
Jeg er glad for at genialiteten ikke er uddød endnu.
Godnat alle sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar