søndag den 12. august 2012

Jane Slayre?!

Jeg var inde på Goodreads i dag, og så denne video:

 
"My daughter read it in school and didn't like it, so I made Jane Eyre a vampire slayer."

What... the... fuck... ?

Jeg har aldrig hørt noget lignende lort før! Hvor er vi henne i dag, når folk sidder og skriver episke klassikere om, fordi teenagere med en IQ på størrelse med en peanuts skal have piftet klassikeren op før de kan få den indenbords?
I don't get it.... I simply don't get it.

Og det kan da godt være at den måske er god, omskrevet på denne måde, men:

1) Jeg nægter simpelthen at læse den!

2) Det er voldtægt på en bog. Der er simpelthen ikke andre ord for det.

3) Det er ligesom med de der sange. De tager 'Smells Like Teenspirit' eller den der fra Dirty Dancing og sætter en bas og lidt teknobeat på. Ren voldtægt, siger jeg dig.

4)....

5) Ingen ord kan beskrive mig skuffelse over vores verden i dag og unges misforståelse for kultur. 

(Og btw, note til forfatteren: NEJ, Charlotte Brontë vil ikke synes godt om den måde du har mishandlet hendes livsværk på! Hun vender sig sikkert i graven lige nu bare ved tanken!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar