lørdag den 25. august 2012

Natløb

I går var der kulturnat i Sønderborg. Sønderborg havde meldt sig til konkurrencen om at blive kulturhovedstad 2017 - men tabte til Århus. (Hvorfor undrer det mig ikke?) Alle kulturhovedstadsdrømme bliver realiseret i 2017, så jeg håber jeg skal studere i Århus.

Nå, men jeg deltog i natløbet sammen med Statsskolen. Vi var 237 deltager fra skolen, og ca. 2000 deltager i alt fra Sønderborg.

Og det var viiildt.
Super god stemning og alt det der.

Vi skulle løbe 6 km ad en bestemt rute (der gik omkring havnen, på Kong Christians gamle bro, Dybbøl siden, Sergeantskolen, Helgolandsgaden, Statsskolen). Traffiken blev stoppet i gaderne og på broen og over alt ved vejen stod folk og heppede.
Statsskolens elever var selvfølgelig dem der skabte den vildeste stemning, og brølede uafbrudt slagsangen: "S-S-S... lålålålå!" (AGS - det andet gymnasium - var selvfølgelig knap så seje, hæhæ.)

Jeg havde sgu ikke troet at folk var så engagerede - selv dem der ikke deltog. Før løbet fik vi også mad, og gode kvalitets t-shirts fra Craft med gymnasiets logo på ryggen. Jeg løb med 3 andre piger fra klassen, og mest med den ene, Malene, fordi vi kørte et godt tempo sammen.
Vores tid blev på ca. 34 min. Ikke lige det bedste, men altså...


På billedet (fra højre til venstre): Malene, mig, Anne Mette og Kamilla.

Og jeg skal helt klart med igen næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar